کپی رایت و هنرمندان: دیدگاهی از اقتصاد فرهنگی
نویسنده: روث تاوز[1]
چکیده: عمده ادبیات استاندارد اقتصادی در مورد کپی رایت، جنبه هایی را که برای تولید فرهنگی و برای هنرمندان ، سازندگان اصلی آثار کپی رایت ، اهمیت قابل توجهی دارند، و عرضه کپی رایت آن را تحریک می کنند، نادیده می گیرند. به طور خاص ، در آن ادبیات، حقوق اخلاقی اندکی ذکر شده است ، هیچ گونه تمایزی بین کپی رایت برای نویسندگان و حقوق مربوطه[2] برای سازندگان قائل نمی شود ، اثرات توزیع کپی رایت به سختی مورد اشاره قرار می گیرد و این سؤال که چقدر هنرمندان از کپی رایت برخوردار می شوند ، نادیده گرفته می شود. در این مقاله ، نویسنده کارهایی را بررسی می کندکه مربوط به کپی رایت و اقتصاد فرهنگی است و نشان می دهد که اقتصاد فرهنگی نگاه دیگری به اقتصاد “استاندارد” کپی رایت ارائه می دهد. علاوه بر این ، وضعیت مداخله دولت در هنر و میراث فرهنگی که توسط اقتصاددانان فرهنگی ایجاد شده است ، از نظر اساس اقتصادی کپی رایت بازخوانی می شود.
[1] Ruth Towse
[2] neighbouring rights